4 november 2013

Grå men god helg



Mjölke / Rallarros Epilobium angustifolium

Som streckgubbar och överblommade för inte så länge sedan. Har spritt sina tusentals frön.

Helgen har varit regnig och grå, men god. Vi har äntligen fått vår nya kamin installerad och jag lovar att den ger god värme och gott eldknaster. Det har vi saknat.

Äkta novemberväder fast inte så kallt, utan fortfarande milt och skönt. Det kan det gärna vara ett tag till tycker jag för kyla klarar jag mig utan.

Över Skåne lägger sig ett grått dis och på alla skor fastnar lera, vart man än går.

9 kommentarer:

  1. Rallarros, fattigmans te en gång i världen - vacker även i förfall!
    Här har vi ofta soligt även när resten av Sverige har regn/snö eller mulet. Liksom du ser jag inte fram emot vintern, det enda försonande med snön är att det blir lite ljusare…
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Hu ja, lera, lera, lera överallt. Jag kan tänka mig snö och tjäle nu. :-)

    SvaraRadera
  3. Så fine bilder du viser fra en høstgrå novemberdag. Det er godt at det er mildt fortsatt synes jeg også, men det er en mørk og litt tung måned nå. I desember kan gjerne snøen komme og lyse opp litt.

    SvaraRadera
  4. Hei! Akkurat hva jeg tenkte da jeg så bildet på blogglista, strekmennesker. Tøft! Anne

    SvaraRadera
  5. Riktigt snygga fortfarande, rallarrosorna. Det är ändå en skön känsla när det är såna gråa dagar, att sitta inne och elda och mysa. Apropå eventuell Hagtorn/Benved så har jag något i kransen i mitt senaste inlägg som är det jag menar. Tror det är Hagtorn, men jag är osäker. Ha en fin vecka, kram /Liv

    SvaraRadera
  6. Dette var flotte bilde!..som siluetter mot den grå himmelen...flink du er til å fange motivet:)
    Ønsker en fin kveld:))

    SvaraRadera
  7. Fina bilder! November är en ful-fin månad, tycker om den mer o mer.

    SvaraRadera
  8. Vilka superläckra bilder!
    Här har snön lagt sig över hela trädgården och det är inte lika grått och mörkt längre.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  9. Mjölkört är en favorit:-) vissna är de helt fantastiska att fotografera. Var bor du mer precist, jag kan se att det liknar hur det ser ut här? Hälsningar Sophia

    SvaraRadera