"En japansk reklambyrå uppfinner reklam för begravningstjänster
I kölvattnet av 2011 Tohoku-jordbävningen och tsunamin i Japan, har begravningar blivit en vanlig prövning och genom dessa händelser har nationen gjort oerhörda förluster.
Liksom i de flesta kulturer, är japanska begravningar dystra, de utmärkts av svart och vitt och en avvikelse anses vara tabu eller olämpligt.
Den Tokyobaserade begravningsbyrån Nishinihon Tenrei började reflektera kring den senaste tidens händelser och kontaktade reklambyrån I & S BBDO för att skapa en annons för en mässa som skulle vända trenden av dämpade färger som är så vanliga i branschen. De svarade på ett unikt sätt, med ett skelett gjort av pressade blommor, som öppet hyllar livets kretslopp genom att införa färg och delar av naturen.
Bilden ansågs så lyckad att den vann en utmärkelse från 2013 One Club Awards."
Klicka HÄR för att se alla bilder och artikeln i sin helhet.
Vackert, intelligent reklam. Det är inte så ofta . . . :-)
SvaraRaderaVakkert og rørende.
SvaraRadera