25 december 2012

Julen 2012



Här är några glimtar från min familj och julafton igår. Vi hade en jättemysig dag med massa gott hos min brors familj. De gör så fint i sitt hus och vi hade det väldigt lugnt och trevligt på alla sätt och vis. Höjdarna på julbordet var som vanligt laxen och sillen! Pecannötpajen till fikat hamnade också hamnade också på topp... Underbara syskonbarn blev små tomtenissar timmarna innan de skulle nattas.

Vill passa på att tacka för alla era fina hälsningar jag får här i bloggen och allt som ni också delar med er av från era perspektiv.

Ha en fortsatt Skön julhelg!

Ps. Konstigt... fast jag är mitt i julfirandet kan jag inte låta bli att tänka på hur det nu var med dahliafröna... de gror ju lätt efter påsk och är finfina plantor till midsommar...


3 kommentarer:

  1. Åh, så fräscht med tulpaner, börjar så smått längta efter den tiden ! Och hålller med dig, sill och lax är det bästa! mmm!
    Ikväll blir det rester av Jansonen och lite plock, sen är man rätt mätt på julmaten.
    Önskar dig en trevlig fortstättning på julhelgen!

    SvaraRadera
  2. Julen är knappt över förrän tulpantiden har börjat. Det gillar jag. Jättefina tulpaner! Och granen var fin! Jag ska försöka måttlighetspynta nästa år. :-)

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  3. Stemningsfulle julebilder. Nå skal jeg gå ned i kjelleren å sjekke dahliaknollene. Nydelig dahliabilde. Ha det godt! Hilsen Anne

    SvaraRadera