8 april 2016

Tidigaste blommorna bästa blommorna

Dessa är de allra första blommorna i min rabatt på framsidan. Krokus, jordvivor, snödroppar, fläckig lungört, vårstjärnor och rödtörel och jag fullkomligt diggar. Vackrast är de i kvällsljus, som precis nu när jag tog bilderna.

Det går snabbt nu och växer i rabatterna. Krokusen har varit snabba upp, för lite mer än en vecka sen syntes bara snödropparna.

Förvånad över rödtöreln som är så fin. Den visar inte ett enda tecken på att det nyss var vinter. Hhrrmm... fast bredvid denna fina fanns en till planta som är knalldöd, jag tror nästan att den tog den värsta västanvinden.


9 kommentarer:

  1. Riktigt vacker vårrabatt. Rödtörel kände jag inte till. Men den kompletterar de andra på ett fint sätt. / Britt

    SvaraRadera
  2. Hei!
    Utrolig vakre vårbilder. Kveldslys gjør noe magisk med farger. Nå begynner det å bli mange dager siden vi så sola, men den kommer i morgen.
    Så fint at tre pelargonier er i vekst. God vårhelg! Klem Anne

    SvaraRadera
  3. Åh vilka vackra blommor!!! Ha en fin helg! Kram/Annelie

    SvaraRadera
  4. Underbara vårblommor gillade speciellt den lila krokusen!!!

    SvaraRadera
  5. Ja, det är något visst med de allra första. Sedan när sommaren brakar loss tappar man nästan kollen. Men nu orsakar varje liten utslagen blomma rysningar av välbehag!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  6. Så fint det blommar hos dig! Jättefint!
    Vårblomningen är härlig! Jag har alldeles för få i trädgården. Ska försöka ta mig i kragen och fixa det till nästa år.
    Allt gott!

    SvaraRadera
  7. Superhärligt i din rabatt. Rödtörel måste jag googla.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Varför tycker författaren att blommorna är vackrast i kvällsljus? Vilka blommor nämns som växer i rabatten, och hur snabbt växer de enligt författaren?
    Visit us Telkom University

    SvaraRadera