4 december 2012

Vinterdag



Idag har det varit mulet och snöat precis hela dagen så det har lagt sig ungefär en decimeter snö överallt.

Man blir extra glad när pelargonerna får för sig att blomma så här års. Och eftersom detta nästan är den enda som blommar, förutom Mårbacka och en vanlig röd, blir den extra uppskattad. Det är en stjärnpelargon som jag tyckte passar perfekt just nu för den ser vintrig ut, nästan som en snöboll mot allt det vita där ute i bakgrunden.

Annars är det vilotid nu och jag har mina keramikprojekt. Själv är jag inte så mycket för julpynt och glitter men utanför fönstret har jag både gran och stjärna som kommunen satt upp.

Jag tycker det är kul att experimentera med bilder och form så idag satt jag och trixade lite med den här bilden.

Eld eller is? Ute på trappan står en ensam pelargon på avlusning. Håller tummarna att lössen inte gillar köldbehandlingen!! Men nu är det nog snart minusgrader ute igen, jag får nog ta in den stackaren i värmen...

1 kommentar:

  1. Jeg synes også det er interessant å eksperimentere med ulike former. Svart/ hvitt synes jeg er spennende.
    Noe som kan brukes mot lus, er grønnsåpe som blandes i vann og sprayeses på plantene. Det er effektivt. Lusene blir oppløst. Ha det godt! Hilsen Anne

    SvaraRadera