6 juni 2012

Wisley Gardens

Det är skönt att komma till en trädgård där arbete pågår, det blir nämligen extra tydligt att man själv är ledig :-) Här håller de på med att anlägga sommarblomsplanteringarna.

 

 Fint sätt att stötta perennerna. Inga bambukäppar eller tråkiga trådar här inte.


Idéträdgårdarna var generellt väldigt fina och det jag tar med mig härifrån. Här är det en liten paviljong av silveroxel (Sorbus incana) som kändes väldigt trevlig och gav skön skugga.








Otroligt vacker ros som jag tyvärr inte har namnet på. Vi såg den också på Sissinghurst ihop med en Clematis montana.


Wisley Gardens är en jättestor botanisk trädgård och innehåller i princip allt man kan tänka sig. Personligen tilltalas jag nog mer av de mindre anläggningarna som har en mänskligare skala. Men glassen var god och gardencentret trevligt att uppleva.

1 kommentar:

  1. Roligt att få se silveroxelns lilla krypin, jag önskar jag också stegat in där ;).

    SvaraRadera