1 mars 2016

Trädgårdstorn


En granne har ett vackert trädgårdstorn som jag har kollat in. Det blir kanske ett litet byggprojekt i sommar. Fast jag vill åka till brädgården och köpa material direkt så det kanske blir innan sommaren... och när man ändå gör ett torn kan man lika gärna göra två :-) eller tre.

Visst är det fint och det ser enkelt ut att göra? Grått är fint och engelskt rött är fint.

Jag tycker inte man måste ha en ros på det, det kan lika gärna vara en böna eller en klockranka som blommar på den... men en honungsros vore fint ändå...


12 kommentarer:

  1. Fint! Jag har ett nästan likadant, snäppet mindre, och jag tycker det är så fint som det är så det står utan klättrare nu för tiden, så kan det gå!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. "Great minds think alike!" Jag tänkte exakt samma tanke för ett par dagar sedan - att jag behöver några rostorn i trädgården. Din grannes torn är jättefint, och det ser ju faktiskt rätt så enkelt ut. Det borde vi kunna sno ihop, eller hur? :-)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Kjempeflott!
    Flott å bygge det selv..og når en først er igang,kan en like godt lage flere ja:) Bønner eller andre klatrevekster passer også fint i en slik:)

    SvaraRadera
  4. Det må du lage. Kanskje tre? De er veldig fine. Tårn i hagen er høydare med eller uten, men jeg hadde kledd dem inn.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  5. Jättefint. Även jag har ett, men litet mindre. Fast jag har haft väldigt svårt att placera mitt. Det är också viktigt att man förankrar det ordentligt. Blomsterbönor och luktärtor har jag haft i mitt. / Britt

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt i sig själv och med klättrare! Går nog att snickra ihop själv om man tänker lite o är lite envis.. Kanske det tom. Finns beskrivningar på såna. Kram syster Hanna

    SvaraRadera
  7. Jättefint torn! Håller med, det är inte mycket mer jobb att göra två eller tre när man ändå är igång. Låter jättefint med klockranka i. Jag brukar ha höga sockerärtor och törnrosas kjortel.
    Ska bli kul att se hur dina torn blir.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Det är kanske ett sådant torn jag borde bygga till vår humle? Nu står där en skranglig trebent ställning som brukar braka ihop när bladmassan blir för tung framme i augusti...
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  9. Toppenfint! Har en massa naturliga pinnar på hygget intill kanske skulle prova modellen med någorlunda raka gran pinnar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Myket fint torn!!! Skulle passa mycket bra i min trädgård om bara den lata trädgårdsmästaren försöker börja snickra lite själv...

    SvaraRadera
  11. Myket fint torn!!! Skulle passa mycket bra i min trädgård om bara den lata trädgårdsmästaren försöker börja snickra lite själv...

    SvaraRadera
  12. Någon som vet hur man förankrar tornet?

    SvaraRadera