4 februari 2013

Ögongodis!























7 kommentarer:

  1. Dette er ikke bare for øyet, for det dufter av bildene dine. Det er nesten som jeg misunner deg, den laaaange våren du vil oppleve i år. Her har det snødd masse i dag. Ha det godt i våren! Hilsen Anne

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, det var ögongodis som heter duga :=)
    Superfina bilder!

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Hördududu, jag kan nästan inte se någonting eftersom jag blir tårögd av bilderna :-)

    Skämt åsido, helt ljuvligt med dessa mandelblommor. Jag vill också vara på Mallorca...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Men himmel så vackert !!! Man ser till och med en mandel på fjärde bilden...tack för den ljuvliga synen ! Oj oj oj, undrar om man kan ha ett litet mandelträd i ett växthus i skaraborg....skulle nästan vara värt det även om det bara blev blommor och inga mandlar. Lyckost !
    Ha en fin vecka !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  5. Suck!Förstår att du vill vara där. Här är det grått och trist och snöar, men det blir en skidtur och sen känns det bättre.
    Ha det jättebra!

    SvaraRadera
  6. Man får vårkänslor. Vad vackra dom är i närbild. Kram
    /Liv

    SvaraRadera
  7. När jag googlade på Saxifraga känner jag absolut igen den blomman. Får känslan av att jag plockat såna för många år sen, men vart minns jag inte. Den ska tydligen växa i södra sverige enligt den virtuella floran. Men ja, namnen är förvillande.

    SvaraRadera