31 januari 2013

Om fyra månader...

Om fyra månader, då är det i början av underbara juni. Då börjar kvällarna bli långa och kvällsljuset är sådär varmt och glittrande att man aldrig vill gå in.

Syrenerna doftar och tulpanerna blommar än!

Jag gjorde det lätt för mig och valde tre bilder från i början av juni i mitt arkiv. All hysterisk fröaktivitet har mattats av och godheter börjar ta form i grönsakslandet. Här i form av några majrovor. Kanske tar man en och annan stickling vid denna tiden och planerar för många stordåd i trädgården (läs slitsamma grävdagar)!




Det finns fler som har kikat på vad som händer Om fyra månader...
Titta in hos Bland Rosor och Bladlöss med Blommig Fredag!


21 kommentarer:

  1. Åh, som jeg gleder meg, syrinduft...
    og grønnsaker som vokser. Her kan vi neppe høste grønnsaker på denne tiden, men de gror. Rakk ikke å kommentere chilliinnlegget, men bildene var utrolig spennende. Chilli i mengder. Hilsen Anne

    SvaraRadera
  2. Syrenerna blommar här vid midsommar och då doftar det fantastiskt.
    Vi har mycket fint att se framemot.

    Ha det gott
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bilder, otroligt vackert. Jag längtar som en tokig efter försommaren nu.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Oj, vad tidigt du får majrovor, här har dom knapp kommit upp den tiden- om jag nu sått några förstås. Fast dom är ju goda...

    SvaraRadera
  5. Detta var ett roligt tema, så kul att titta igenom bilder från den tiden. Jag tänkte också på syren först för den är ju en riktig försommarblomma. Och majrovor hade jag säkert också kunnat ta, om jag kunnat alltså ... jag misslyckas med mina och det är synd för det är något som jag verkligen gillar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Jag måste nog ha fler syrener, dom doftar ju så underbart. Har en vid soptunnan nu, helt fel (eller kanske rätt...) placering. Kram
    /Liv

    SvaraRadera
  7. Underbart ! Särskilt bilden på majrovorna och JORDEN, ååååå jag längtar till myllan :-) Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  8. Vad underbart! Syrener hör sommaren till!/Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Så nära men ändå så långt bort...tur att tiden går fort när man har trevligt...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Syrenerna doftar ända hit liksom jorden vid rovorna!
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Oj syrenen har jag glömt att den blommar då. Härligt måtte det gå fort
    Ha en gosig fredag
    Kram meta

    SvaraRadera
  12. Vi är nog många som längtar dit! Hade också glömt syrenerna och är förväntansfull eftersom vi satte fyra nya syrener i fjol!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  13. Så fina bilder du visar från en tid som är bäst.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Bara ljuset på bilderna får mig att bli vårsjuk. Aaaaahhh, vad bra vi ska ha det. Gå ut och sprätta i trädgården på kvällarna.

    SvaraRadera
  15. Snart så! Då stoppar vi näsan i syrenblommorna och bara njuter.
    Längtar :)

    Önskar dig en härlig helg!
    Tamara

    SvaraRadera
  16. Tack för ditt tips om majrovor! Det ska jag prova. Jag gillar att äta dem råa, rostade i ugn och grillade. Man kan nästan leva på dem! :)

    SvaraRadera
  17. Så himla gott med majrovor!!Just nu längtar man mycket efter något grönt ute...
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  18. Heisann!

    Det er en herlig tid i haven med flotte farver og skjønne dufter. Deilig å drømme om og glede seg til denne prakten!
    Ha go´hælj ;:OD)

    SvaraRadera
  19. Så härliga bilder! Nu går vi verkligen ljusare tider till mötes.
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera
  20. Jag har aldrig testat Majrovor och vet inte heller vad de smakar!! Men härligt kommer det bli i våra trädgårdar snart!

    SvaraRadera
  21. Ja gud så jag längtar dit och att få njuta av alla andra veckor innan vi kommer dit:)

    SvaraRadera