18 juni 2012

Vann Garden 3

Mitt resealbum från England fortsätter!

Jag är i tanken kvar på Vann Garden en stund till, en fantastisk plats som var svår att slita sig ifrån. För det första låg den mitt ute i naturen på landet bland slingrande smala vägar och för det andra så var det så otroligt lummigt och grönt och platsen var väldigt rofylld.

Trädgården påminner mycket om vad jag själv skulle vilja skapa åt mig själv. Det hantverksmässiga användandet av växterna och rumsbildningen byggt på ståndort och läge i trädgården upplevde jag som riktigt genuint.

Jag tyckte denna pelargonen var så vacker i färgen mot teracottakrukorna. I helgen hittade jag exakt den sorten som jag såklart köpte!













3 kommentarer:

  1. jamen hallå!
    Så fint, så harmoniskt, så ja naturligt!
    OCH inte minst...markteglet!
    Det är bara att gratulera.

    SvaraRadera
  2. Vann garden har fått en alldeles speciell plats i mitt hjärta, mycket tack vare den rara damen.

    SvaraRadera
  3. Samma här, jag tyckte om den platsen väldigt mycket, där var så lugnt och fridfullt.

    SvaraRadera