3 februari 2012

Cykeltur

Den här veckan på Mallorca har vädret verkligen förändrats. Det regnar och har blivit kallare eftersom de nordliga vindarna ligger på just nu. Det är ju kallt i hela norra Europa så det är kanske inte så märkligt att det känns här också. I natt ska temperaturen ner på två grader!

Men jag deppar inte för det utan minns att lika plötsligt som det varma, vackra vädret försvann, så kommer det tillbaka. Och det har faktiskt varit många dagar här med sol och lätt bris som har varit perfekta cykeldagar! Så istället för att jag nu ger mig ut och fryser, sitter jag inne i värmen och jag måste säga att jag har det riktigt bra ändå.

Detta är ett fint litet ställe i byn Villafranca där det finns bland annat torkad chilipeppar. Jag kan ju säga att hjärtat slog ett extra slag. Självklart köpte jag på mig några chilifrukter till krydda och att ta frön på.

Det finns alltid något att vila ögonen på längs vägarna och då känns inte uppförsbackarna lika långa.


Som de här vyerna till exempel. Man bara häpnar.


Buenas noches!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar